İnternet Mağazası İade Politikası

Alışverişinizden herhangi bir nedenle memnun kalmadığınızda, ürününüzün/siparişinizin iadesi için öncelikli yapmanız gereken, teslim alma tarihinden itibaren 14 gün içinde bize talebinizi iletmenizdir. İade talebi oluşturmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

1. www.IKEA.com.tr ve mobil uygulamalarda yer alan "Hesabım" bölümünden “Siparişler” sayfasına gidin.
2. Siparişinizin karşısında yer alan “İade Talebi” butonuna tıklayın.
3. Aynı üründen birden fazla satın aldıysanız iade edilecek ürünün adedini seçin.
4. “Ürünün Ambalajı Açıldı mı?” sorusunu işaretleyin.
5. İade nedeninizi seçin ve “Ayıplı Ürün, Yanlış Ürün ve Hasarlı Ürün” seçenekleri için “Fotoğraf Yükle” alanından ürüne ait kusuru gösteren ürün fotoğraflarını yükleyin.
6. "Devam Et” butonuna basın ve iade talebinizi oluşturun.
7. Ekranda çıkan iade kargo kodunu not alın. İade kargo kodunuza "Siparişlerim" sayfasından ve üye olduğunuz e-posta adresinize gönderilen bilgilendirme e-postasından da ulaşabilirsiniz.
8. İade edilecek ürünler ile birlikte IKEA e-arşiv faturanızın çıktısını veya siparişle birlikte gelen sevk irsaliyesini tek bir pakete koyun. IKEA e-arşiv faturanızın veya sevk irsaliyesinin alt kısmında yer alan İade/Değişim talep formunu ıslak imzalı olacak şekilde doldurmanız gerekmektedir. (Her bir teslimat için iade kodu ayrı ayrı alınmalı ve paketler ayrı ayrı hazırlanarak kargoya verilmelidir.)
9. Paketi iade kargo koduyla birlikte seçtiğiniz kargoya 7 gün içinde teslim edin. Kodu vermeniz yeterlidir, ayrıca bir iade adresi belirtmeniz gerekmez. 7 günü geçirdiğiniz durumda yeniden iade kargo kodu almalısınız. Yüksek desili ürün iadelerinde bu süre 10 gündür.
10. Yüksek desili ürünleriniz iadesi için, ürünleri teslim almak üzere adresinize kargo yönlendirilmektedir. Bu bilgiyi iade talebi oluşturduktan sonra çıkan ekranda ve e-posta adresinize gönderilen bilgilendirme e-postasında görebilirsiniz.

İade ürünleriniz/siparişiniz bize ulaştıktan sonra, IKEA tarafından iade koşullarına uygunluğu değerlendirilir.

Ürünlerinizin, bize ulaşmasını takip eden 14 gün içerisinde size ödeme yaptığınız yol ile iade işlemi gerçekleştirilir. Kredi kartınıza iade işleminin yansıması, normal koşullar altında 2-5 iş günü sürmekle beraber bankanızın prosedürlerine bağlı olarak değişebilmektedir. İade edeceğiniz ürün veya ürünlerin geri gönderim bedeli tarafımızca karşılanır.

Dilerseniz iade etmek istediğiniz ürün veya ürünleri size en yakın IKEA mağazasına kendiniz getirebilirsiniz.


Genel İade Koşulları

1. İadeler mutlak suretle orijinal kutu veya ambalajı ile birlikte yapılmalıdır.
2. Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş, hasarlı, eksik, tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
3. İade etmek istediğiniz ürün ile birlikte orijinal faturadaki iade ile ilgili alanların yer alan iade formu eksiksiz doldurulmuş şekilde ve imzalandıktan sonra tarafımıza gönderilmelidir.
4. İade etmek istediğiniz ürünlerin geri alım planlamasını sizin için yapabiliriz. Bizim aracılığımız ile anlaşmalı olduğumuz kargo firmalarınca taşınan iadelerin geri nakliye ücreti tarafımızca karşılanır. Aksi takdirde kargo firması sizden taşıma ücreti talep edecektir.
5. Mobilya kategorisinde yer alan demonte ürünlerde montaj yapıldıktan sonra iade kabul edilmemektedir.

Hasarlı veya Ayıplı Ürünlerin İadesi

Siparişinizi teslim alırken, kolilerin EKSİKSİZ ve SAĞLAM olduğunu mutlaka kontrol ediniz. Ürünleriniz sevk irsaliyesi ile teslim edilir. E-arşiv uygulaması kapsamında, faturanız sadece elektronik ortamda oluşturulur ve e-posta adresinize otomatik olarak gönderilir. Fatura ibraz edilmeksizin değişim ve iade işlemi yapılamamaktadır.Firma adına kesilen faturalarda ise, satın alan firmanın iade faturası ile değişim veya iade işlemi yapılabilir.

Kargo yetkilisi, sizden kolileri eksiksiz ve sağlam bir şekilde teslim aldığınıza dair imza alacaktır. Koli dışında hasar bulunması durumunda, bu ürünleri teslim almayarak kargo yetkilisine tutanak tutturmalısınız. Bu ürünlerin değişimi 14 iş günü içerisinde gerçekleştirilecektir. Bu durumda, sizden ek bir nakliye veya ürün bedeli talep edilmeyecektir.

Teslim esnasında fark edilmeyerek teslim alınan hasarlı veya ayıplı ürünlerin iadesi için Müşteri Hizmetleri bölümümüz, ürünün hasar veya ayıbını gösteren fotoğraf göndermenizi talep edebilir. Yapılan inceleme sonucunda tüketici kaynaklı olmadığı tespit edilmesi durumunda birebir değişim işlemi yapılacaktır. Değişimi yapılacak olan ürün ile birlikte orijinal faturada yer alan iade alanları eksiksiz doldurulmuş şekilde ve imzalandıktan sonra tarafımıza gönderilmelidir.


Eksik veya Yanlış Ürünlerin İadesi

Siparişinizde eksik ürün var ise, diğer ürünlerinizi teslim alarak, eksik ürünler için imza atmadan önce bunu not olarak belirtmelisiniz. Öte yandan, siparişinizde yanlış ürün bulunuyorsa, bu ürünü teslim almamalı ve teslimat irsaliyesinde yazılı olarak belirtmelisiniz.

Siparişiniz ile ilgili iade ve değişim talepleriniz için Bize Ulaşın formunu kullanarak veya 444 4 532 nolu telefon numarasından bizimle irtibata geçebilirsiniz.

IKEA İletişim

STOĞA GELİNCE HABER VER

Kişisel verilerin işlenmesine ilişkin Aydınlatma Metni'ne buradan ulaşabilirsiniz.

Ticari Elektronik İleti Onayı

Onaylıyorsanız lütfen iletişim tercihlerinizi belirtiniz.

İletişim izinlerinizi Hesabım/Kişisel Bilgilerim sayfasından dilediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

Sayfa Başına Git